Ile kosztuje stworzenie strony internetowej w Poznaniu?

Spis treści

Profesjonalnie wykonana strona WWW to wymóg obecnych czasów. Nie ma bowiem lepszego miejsca, niż Internet na dotarcie z ofertą do klientów. Stworzenie strony internetowej, która będzie wizytówką Twojej firmy najlepiej zlecić profesjonalnej agencji. Wybór odpowiedniego wykonawcy to nie lada wyzwanie. Czy możliwe jest stworzenie funkcjonalnej i przykuwającej wzrok designem strony WWW w przystępnej cenie? Na co zwrócić uwagę przy wyborze wykonawcy oraz – najważniejsze – jaki jest koszt stworzenia strony internetowej?

Stworzenie strony WWW – od czego zależy cena?

Nie ma jednej odpowiedzi na pytanie ile kosztuje stworzenie strony internetowej?”. Koszt zależy od wielu czynników, przede wszystkim wymagań i oczekiwań Klienta. Cena waha się od kilkuset złotych do nawet kilkudziesięciu tysięcy. W dobie wciąż rozwijającej się technologii i możliwości, które daje, strona internetowa może już od pierwszej sekundy zachwycać efektami wizualnymi. Decydując się na takie rozwiązanie, trzeba być przyszykowanym na wysoką cenę. Proste, acz wciąż funkcjonalne strony WWW to zazwyczaj koszt, na który może pozwolić sobie każda firma, również ta jednoosobowa, stawiająca dopiero swoje pierwsze kroki w Sieci. Od czego zatem – w skrócie – zależy koszt stworzenia strony internetowej? Do najważniejszych czynników należą: wielkość strony, funkcje, jakość wykonania. Na co zwrócić uwagę decydując się na stworzenie strony WWW? Które elementy są warte swojej ceny, a które lepiej sobie odpuścić?

Co należy wiedzieć przed zleceniem stworzenia strony WWW?

Tak, jak przy zakładaniu firmy, rozpoczynamy od stworzenia biznesplanu, tak przy zlecaniu stworzenia strony internetowej, najpierw musimy określić swoje oczekiwania względem niej.

Wielkość – ma znaczenie?

Decydując się na stworzenie strony WWW, należy odpowiedzieć sobie na jedno, bardzo istotne pytanie – czego od niej oczekujemy? Szczera odpowiedź znacznie ułatwi proces tworzenia strony. Jedną z pierwszych wartości, która wpływa na koszt stworzenia strony WWW jest jej wielkość. Co to znaczy? To między innymi ilość podstron. Nowoczesne firmy coraz częściej decydują się na minimalizm i ograniczają się do strony głównej, podstrony z ofertą oraz kontaktem. Chcąc zaprezentować w rzetelny sposób oferowane przez firmę produkty lub usługi, warto zdecydować się na kilka podstron z informacjami. Duże znaczenie w prowadzeniu firmowej strony odgrywa blog. Chcąc dzielić się wiedzą oraz nowościami z branży z Twojej firmy, warto zdecydować się na dodatkową podstronę.

Określenie potrzeb i oczekiwań związanych ze stroną internetową jest kluczowe przy wycenie przez profesjonalnego wykonawcę. Strona główna i podstrony to jednakże nie wszystko. Chcąc podążać za trendami i wychodzić naprzeciw potrzebom Klientów odwiedzających Naszą stronę WWW warto zastanowić się również nad:

  • umieszczeniem na stronie internetowej formularza kontaktowego i/lub chatu;
  • zintegrowaniu strony z Mapami Google z lokalizacją firmy i wskazówkami dojazdu;
  • integracją z kanałami Social Media: Facebook, Instagram, Twitter oraz umieszczenie odnośnika do profilu firmy na LinkedIn;
  • w przypadku prowadzenia sklepu internetowego: funkcje rejestracji i logowania, filtrowanie produktów;
  • w przypadku sprzedaży usług – system rezerwacji.

Czynniki wpływające na koszt stworzenia strony WWW.

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na pytanie „jaki jest koszt stworzenia strony internetowej?”, jednakże bez wątpienia można określić główny czynnik mający wpływ na cenę strony. Jest to czas, jaki zostanie poświęcony przez grafików, web developerów, programistów oraz copywriterów. To oni bowiem odpowiadają za efekt końcowy, a jak wiadomo „czas to pieniądz”.

Technologie i ich wpływ na koszty stworzenia strony internetowej.

Chyba nikomu nie trzeba przybliżać zalet tworzenia strony internetowej w WordPress. Ten najpopularniejszy system zarządzania treścią, poza łatwością w obsłudze, zachęca również niskim kosztem. Decydując się na stworzenie strony WWW „od podstaw”, należy liczyć się z wyższym kosztem. Dlatego też, doskonałym rozwiązaniem jest wybór gotowego i sprawdzonego CMS. Czemu? Ponieważ gotowe (i sprawdzone) moduły i wtyczki to oszczędność czasu, a tym samym pieniędzy. Doskonale sprawdzą się przy stronach zarówno jednoosobowych firm, jak i dużych, międzynarodowych przedsiębiorstw. Ponadto, niewątpliwą zaletą stron stworzonych na WordPress jest ich łatwość pozycjonowania.

Kolejną składową mającą wpływ na koszt stworzenia strony WWW są wspomniane już podstrony. Im więcej podstron, tym wyższa cena. Duży wpływ ma również ich zaawansowanie, to znaczy ilość umieszczanych treści oraz grafik.

Co jeszcze ma wpływ na koszt stworzenia strony WWW? Dodatkowe funkcje, do których nie ma gotowych wtyczek. Warto zawczasu sprawdzić cennik programisty, który zdecyduje się na udział w tworzenia naszej strony internetowej. Czas pracy programistów waha się od 60 zł do nawet 180 zł za godzinę. Warto zatem zastanowić się, czy rozwiązanie, na którym nam zależy jest tego warte. Najlepszym rozwiązaniem bez wątpienia są gotowe wtyczki (między innymi te oferowane przez WordPress), które mogą w znaczący sposób obniżyć koszt stworzenia strony WWW.

Komu zlecić wykonanie strony WWW?

Najlepszym i najpopularniejszym sposobem na sprawdzenie agencji, która podejmie się zadania stworzenia strony internetowej jest sprawdzenie opinii klientów, którzy korzystali z jej usług. Warto przejrzeć portfolio agencji i ocenić, czy stworzone przez nią strony WWW odpowiadają Twoim oczekiwaniom.

Wygląd ma znaczenie, czyli dedykowany projekt graficzny strony WWW.

Chcąc jak najlepiej dotrzeć z ofertę swojej firmy do klientów, warto skupić się na wyglądzie strony internetowej. Wybierając zatem agencją tworzącą strony WWW, należy zwrócić uwagę na stworzenie dedykowanego projektu graficznego. To on bowiem zawyrokuje, czy osoba odwiedzająca stronę zostanie na niej, czy przejdzie do konkurencji. Należy pamiętać, że strona WWW w pierwszych sekundach powinna zainteresować na tyle odbiorcę, aby w kolejnych zdecydował się do skorzystania z oferowanych usług. Bardzo istotne jest zatem – po otrzymaniu projektu graficznego – sprawdzenie wyglądu witryny i zgłoszenie ewentualnych uwag agencji, przed zakodowaniem strony.

Warto jasno określać swoje wymagania i oczekiwania względem tworzonej strony internetowej. Strona ma być wizytówką firmy, oznacza to, że powinna jak najlepiej odzwierciedlać charakter oferowanych przez nią usług. Warto zawczasu przesłać agencji inspiracje, to znaczy przykłady stron, które Ci się podobają. Dopasowanie oferty i wycena w dużej mierze zależą od jasno sprecyzowanych oczekiwań. Co poza wyglądem strony WWW jest ważne? Formalności.

Umowa o realizację strony WWW.

Warto, przy wyborze agencji podejmującej się stworzenia naszej strony internetowej, doprecyzować umowę. Przed rozpoczęciem prac powinna zostać przygotowana umowa zawierająca skład oferty na wykonanie strony WWW. Należy ona do umów nienazwanych, oznacza to, że strony mogą dowolnie kształtować jej zapisy i zawrzeć w niej wszelkie ustalenia. Jej forma zależy od woli stron i warto ją doprecyzować przed finalizacją.

Ile trwa stworzenie strony internetowej?

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na pytanie „ile trwa stworzenie strony internetowej?”. Czas stworzenia strony zależy od wielu – wspomnianych już – czynników. Na realizację strony WWW składa się wiele etapów, należą do nich: przygotowanie oferty dla Klienta, podpisanie umowy, zebranie przygotowanych przez Klienta wytycznych, opracowanie projektów graficznych, stworzenie wersji online strony WWW, wdrożenie tekstów i proces testowania, ostatnie ale równie ważne – optymalizacja strony internetowej pod pozycjonowanie.

Czas stworzenia strony internetowej zależy przede wszystkim od jej wielkości i oczekiwań Klienta. Można jednakże, w przybliżeniu, podać czas potrzebny na realizację poszczególnych elementów. Przykładowo, stworzenie strony będącej jedynie „wizytówką” firmy trwa od 1 do 2 tygodni. Stworzenie średnich i dużych stron WWW trwa od 2 do 4 tygodni. Decydując się na dużą ilość podstron, które są często niezbędne w przypadku prowadzenia sklepu internetowego, należy przygotować się na czas oczekiwania wynoszący od 4 do 6 tygodni.

Rodzaje stron internetowych oraz koszt ich stworzenia.

Przy wyborze agencji tworzącej strony internetowe, warto pamiętać, że należy kierować się nie tyko ceną. Strona WWW jest wizytówką firmy i często najlepszym źródłem dotarcia do klientów. Powinna zatem jak najlepiej odzwierciedlać charakter firmy oraz branżę, którą się zajmuje. Warto zasięgnąć opinii osób korzystających już z usług agencji, sprawdzić gotowe strony oraz przesłać swoją ofertę do kilku firm. Budowanie wizerunku w Sieci, to działanie długofalowe. Należy o tym pamiętać decydując się na wybór odpowiedniej agencji.
W zależności od wielkości strony, jej cena może się drastycznie różnić. Do najpopularniejszych rodzajów stron WWW należą: blog, wizytówka, strona one page, strona landing page, strona firmowa, rozbudowana strona internetowa, strona dedykowana, strona e-learningowa oraz strona www ze sklepem i blogiem. Cena stworzenia strony waha się zatem pomiędzy 1000 zł, a nawet 9000 zł.

Najtańszym rozwiązaniem jest oczywiście skorzystanie z gotowych szablonów, które oferuje między innymi WordPress. Stworzenie bloga – przy wykorzystaniu wspomnianego systemu zarządzania stroną – wyniesie od około 1200 zł do 2000 zł. Blog to doskonała propozycja dla osób chcących podzielić się z innymi swoimi pasjami. Małe firmy, które pragną zaprezentować się w Sieci, mogą postawić na stronę wizytówkę. Zaprezentowanie swoich danych oraz formularza kontaktowego w Sieci to koszt podobny do stworzenia bloga. Witryny zbudowane na jednej karcie, czyli strony One Page, to idealne rozwiązanie dla firm pragnących zaprezentować w Sieci konkretną usługę lub produkt. Z racji, że taka strona wymaga przygotowania dedykowanego projektu graficznego, koszt jej stworzenia może być minimalnie wyższy i waha się między 1200 zł, a 2500 zł. Strona docelowa, czyli landing page to witryna, na którą zostaje odesłany użytkownik w związku z prowadzoną kampanią reklamową, i która ma służyć przede wszystkim konwersji. Bardzo często główny ruch na takich stronach generowany jest z banerów reklamowych. Mimo, że strony docelowe składają się zazwyczaj tylko z jednej podstrony, koszt jej stworzenia waha się od 1300 zł do nawet 3000 zł. Decydując się na profesjonalną i kompleksową prezentację firmy w Internecie, czyli stronę firmową, należy przyszykować się na wyższy koszt jej stworzenia. Czemu? Ponieważ strona firmowa powinna być zaprojektowana od podstaw i dopasowana do oferty danej firmy. Pierwsze wrażenie ma znaczenie i to ono często wzbudza zaufanie potencjalnych klientów. Duże znaczenie odgrywają tu pozycjonowanie oraz możliwości, jakie niesie strona WWW. Stworzenie takiej strony to koszt od 1800 zł do około 3500 zł. Decydując się na stronę internetową składającą się z kilkudziesięciu i więcej podstron, czyli rozbudowaną stronę WWW, należy zadbać o odpowiednią strukturę, a tym samym – nawigację. Koszt stworzenia takiej strony może wynosić do 6500 zł. Strona dedykowana, czyli pisana „od zera” to witryna odznaczająca się często zaawansowanymi funkcjami. Cena zależy od zastosowanych rozwiązań ale można przyjąć, że koszt jej stworzenia wynosi minimum 4000 zł. Wraz z pandemią, prym zaczęły wieść strony e-learningowe. Podobnie jak praca online, również nauka przez Internet stała się popularna. Można wręcz zaryzykować stwierdzenie, że prowadzenie i sprzedaż kursów oraz szkoleń w Internecie jeszcze nigdy nie było tak popularne. Stworzenie strony internetowej z e-kursami lub platformą e-learningową kosztuje od 3000 zł do 7000 zł. Warto zaznaczyć, że strona e-learningowa może być dodatkowo wyposażona w system sklepowy i tu – ponownie – doskonałym rozwiązaniem jest WordPress i wtyczka WooCommerce. Decydujące się na stworzenie strony internetowej ze sklepem i blogiem to przede wszystkim wachlarz możliwości, zarówno dla firmy, jak i Klienta. Trzeba jednakże przyszykować się na znaczny koszt stworzenia takiej strony WWW, który może wynosić od 3500 zł do 9000 zł.

Należy zaznaczyć, że wymienione ceny stanowią jedynie wartość orientacyjną, a faktyczny koszt stworzenia strony WWW zależy od wybranej agencji.

Koszt utrzymania strony internetowej.

Osoby decydujące się na zaistnienie w Internecie i stworzenie własnej strony internetowej, wiedzą z pewnością co to WordPress. Wiedzą również, że strona WWW stworzona w oparciu o ten CMS nie wymaga opłacania żadnego abonamentu. Jedynymi obowiązkowymi kosztami, z którymi trzeba się zmierzyć, aby utrzymać stronę WWW są domena czyli nazwa strony internetowej oraz hosting. Ich koszt, można rzecz, jest symboliczny. Utrzymanie domeny kosztuje od 30 zł do 120 zł rocznie, hostingu – od 70 zł do 400 zł. Cena zależy, tak jak w przypadku kosztu stworzenia strony WWW, od wielkości, a tym samym – potrzebnych zasobów serwerowych. Czy można wyróżnić inne koszty za usługi już po stworzeniu strony WWW? Tak. Nierzadko zdarza się, że po stworzeniu strony internetowej, raz na jakiś czas, należy wprowadzić zmiany. Niektóre z nich są niemożliwe do wprowadzenia z panelu administracyjnego strony WWW i wymagają pomocy programisty. Jaki to jest koszt? Nie ma na to jednoznacznej odpowiedzi, ponieważ cena za godzinę pracy takiej osoby waha się od 60 zł do nawet 180 zł i zależy – ponownie – od wielkości strony oraz rodzaju wprowadzanych zmian.

Warto, czy nie warto – oto jest pytanie.

Posiadanie strony internetowej to wymóg, na który muszą zdecydować się firmy pragnące dotrzeć ze swoją ofertą do szerszego grona klientów. Oferowanie swoich usług w Sieci często jest gwarantem szybkiego dotarcia do szerokiej grupy odbiorców. Stworzenie zatem strony WWW, która będzie doskonale odzwierciedlała charakter firmy oraz branżę, którą się zajmuje to koszt, z którym trzeba się liczyć. Tak jak przy tworzenie biznesplanu, warto przy wyborze agencji zajmującej się tworzeniem stron internetowych, określić swoje wymagania, priorytety oraz cele. Koszt stworzenia profesjonalnej strony WWW może znacznie obciążyć nasz budżet ale należy pamiętać, że decydując się na ten krok, trzeba myśleć długofalowo. Nierzadko „tanio”, nie równa się „dobrze”. Koszt stworzenia strony internetowej zależy od wielu zmiennych ale decydując się na zaistnienie w Internecie, czasami warto wydać „trochę więcej”, ponieważ poniesiony koszt, dość szybko może nam się zwrócić.

Więcej wpisów:

Strony WWW

Jak stworzyć stronę na WordPress

Stworzenie własnej strony internetowej jest dziś niezbędne dla każdego, kto chce pozytywnie prezentować swoją firmę w internecie. WordPress jest obecnie najpopularniejszym systemem zarządzania treścią (CMS) na świecie.

Strony WWW

Czy ChatGPT zastąpi wyszukiwarkę Google

Biorąc pod uwagę imponujące możliwości ChatGPT, naturalne jest zastanawianie się, czy może potencjalnie zastąpić wyszukiwarkę Google jako podstawowe źródło informacji w Internecie.

Copyright © 2022. Strony WWW Poznań.

Znajdź nas na:

Kontakt