Przy wyborze agencji tworzącej strony internetowe, warto pamiętać, że należy kierować się nie tyko ceną. Strona WWW jest wizytówką firmy i często najlepszym źródłem dotarcia do klientów. Powinna zatem jak najlepiej odzwierciedlać charakter firmy oraz branżę, którą się zajmuje. Warto zasięgnąć opinii osób korzystających już z usług agencji, sprawdzić gotowe strony oraz przesłać swoją ofertę do kilku firm. Budowanie wizerunku w Sieci, to działanie długofalowe. Należy o tym pamiętać decydując się na wybór odpowiedniej agencji.
W zależności od wielkości strony, jej cena może się drastycznie różnić. Do najpopularniejszych rodzajów stron WWW należą: blog, wizytówka, strona one page, strona landing page, strona firmowa, rozbudowana strona internetowa, strona dedykowana, strona e-learningowa oraz strona www ze sklepem i blogiem. Cena stworzenia strony waha się zatem pomiędzy 1000 zł, a nawet 9000 zł.
Najtańszym rozwiązaniem jest oczywiście skorzystanie z gotowych szablonów, które oferuje między innymi WordPress. Stworzenie bloga – przy wykorzystaniu wspomnianego systemu zarządzania stroną – wyniesie od około 1200 zł do 2000 zł. Blog to doskonała propozycja dla osób chcących podzielić się z innymi swoimi pasjami. Małe firmy, które pragną zaprezentować się w Sieci, mogą postawić na stronę wizytówkę. Zaprezentowanie swoich danych oraz formularza kontaktowego w Sieci to koszt podobny do stworzenia bloga. Witryny zbudowane na jednej karcie, czyli strony One Page, to idealne rozwiązanie dla firm pragnących zaprezentować w Sieci konkretną usługę lub produkt. Z racji, że taka strona wymaga przygotowania dedykowanego projektu graficznego, koszt jej stworzenia może być minimalnie wyższy i waha się między 1200 zł, a 2500 zł. Strona docelowa, czyli landing page to witryna, na którą zostaje odesłany użytkownik w związku z prowadzoną kampanią reklamową, i która ma służyć przede wszystkim konwersji. Bardzo często główny ruch na takich stronach generowany jest z banerów reklamowych. Mimo, że strony docelowe składają się zazwyczaj tylko z jednej podstrony, koszt jej stworzenia waha się od 1300 zł do nawet 3000 zł. Decydując się na profesjonalną i kompleksową prezentację firmy w Internecie, czyli stronę firmową, należy przyszykować się na wyższy koszt jej stworzenia. Czemu? Ponieważ strona firmowa powinna być zaprojektowana od podstaw i dopasowana do oferty danej firmy. Pierwsze wrażenie ma znaczenie i to ono często wzbudza zaufanie potencjalnych klientów. Duże znaczenie odgrywają tu pozycjonowanie oraz możliwości, jakie niesie strona WWW. Stworzenie takiej strony to koszt od 1800 zł do około 3500 zł. Decydując się na stronę internetową składającą się z kilkudziesięciu i więcej podstron, czyli rozbudowaną stronę WWW, należy zadbać o odpowiednią strukturę, a tym samym – nawigację. Koszt stworzenia takiej strony może wynosić do 6500 zł. Strona dedykowana, czyli pisana „od zera” to witryna odznaczająca się często zaawansowanymi funkcjami. Cena zależy od zastosowanych rozwiązań ale można przyjąć, że koszt jej stworzenia wynosi minimum 4000 zł. Wraz z pandemią, prym zaczęły wieść strony e-learningowe. Podobnie jak praca online, również nauka przez Internet stała się popularna. Można wręcz zaryzykować stwierdzenie, że prowadzenie i sprzedaż kursów oraz szkoleń w Internecie jeszcze nigdy nie było tak popularne. Stworzenie strony internetowej z e-kursami lub platformą e-learningową kosztuje od 3000 zł do 7000 zł. Warto zaznaczyć, że strona e-learningowa może być dodatkowo wyposażona w system sklepowy i tu – ponownie – doskonałym rozwiązaniem jest WordPress i wtyczka WooCommerce. Decydujące się na stworzenie strony internetowej ze sklepem i blogiem to przede wszystkim wachlarz możliwości, zarówno dla firmy, jak i Klienta. Trzeba jednakże przyszykować się na znaczny koszt stworzenia takiej strony WWW, który może wynosić od 3500 zł do 9000 zł.
Należy zaznaczyć, że wymienione ceny stanowią jedynie wartość orientacyjną, a faktyczny koszt stworzenia strony WWW zależy od wybranej agencji.